Cu copii şi bunici la cozi imense pentru paşapoarte

Cozile enorme de la Paşapoarte din Braşov vor persista toată vara, deoarece momentan nu există buget pentru noi angajări. Ca să-i liniştească puţin pe oamenii nervoşi ce aşteaptă la coadă, reprezentanţii Serviciului Paşapoarte au decis ca bonurile de ordine pentru toată săptămâna să se elibereze într-o singură zi.

Situaţia de la Serviciul Paşapoarte din Braşov nu este una izolată, cu aceeaşi problemă confruntându-se şi Bucureştiul în luna aprilie a acestui an, când Serviciul Paşapoarte din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte a fost complet blocat, din cauza sistemului informatic ce a devenit nefuncţional. Și atunci, ca şi acum, sute de oameni aşteptau de dimineaţa până seara pentru depunerea actelor.

Pentru a fi siguri că prind un bon de ordine, braşovenii se aşază la coadă cu o zi înainte. Spiritele se încing uşor după o noapte nedormită, iar ieri dimineaţă puţin a lipsit ca oamenii să se ia la bătaie.

Şefii de la Paşapoarte au lansat ieri şi un nou sistem de programări: în prima zi lucrătoare din săptămână se emit bonurile de ordine pentru toată săptămâna, tocmai pentru a încerca să mai scape din aglomeraţie în restul zilelor din săptămână. Sistemul e deocamdată unul temporar şi va fi permanentizat în funcţie de rezultate.

Cum multe paşapoarte se solicită pentru minori, pe holurile de la Serviciul Paşapoarte aşteaptă zilnic şi zeci de copii nevoiţi să treacă şi ei prin calvarul statului la coadă.

„Am avut mare noroc, era o doamnă şi a luat bilet, dar nu avea copilul cu ea şi ne-a dat nouă biletul. Am venit de la 9 şi aşteptăm, probabil până după prânz sper totuşi să trecem”, povesteşte o braşoveancă.
Subcomisarul George Apetroaiei, împuternicit şef Serviciul Paşapoarte, spune că mecanismul după care lucrează angajaţii serviciului este primul, venit primul servit, în limitele posibilităţii tehnice şi umane.
„Eliberăm bonuri pe o săptămână, pe cinci zile lucrătoare, ne-am aşteptat la un val foarte mare, aşa a şi fost. N-am reuşit să-i mulţumim pe toţi pentru că au venit pe perioade scurte diferite, sunt mulţi care au bilete şi nu au documente de călătorie, motiv pentru care doresc să fie înţeleşi imediat, dar nu se poate, noi mergem pe ideea primul venit, primul servit şi a posibilităţii tehnice şi umane”.

Deşi există un număr foarte mare de solicitări, personalul nu este suficient. Și, cu toate că s-a cerut înfiinţarea unui punct de lucru la Făgăraş, dar şi suplimentarea angajaţilor, acest lucru întârzie să fie înfăptuit.

„Pentru noi angajări e nevoie de buget şi cred la următoarea rectificare, din iunie sau iulie, se va putea rezolva această problemă. În ceea ce priveşte înfiinţarea serviciului de la Făgăraş, am predat personal ministrului de Interne raportul celor doi colegi de la Braşov. În perioada următoare vom găsi cea mai bună variantă pentru înfiinţarea acestei structuri. La Făgăraş, 6 sau 7 posturi ar fi suficiente. Dacă reuşim, degrevăm 35%-40% din efortul colegilor de la Braşov”, a declarat săptămâna trecută prefectul Marian Rasaliu.

Nemulţumirea cetăţenilor şi imagini cu cozile de la Paşapoarte au ajuns şi pe Facebook, mai mulţi oameni aflaţi la coadă în diferite ore ale zilei postând fotografii demonstrative a ineficienţei Serviciului de Paşapoarte.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Marina Dumitru 22 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.