Statistică sinistră pentru România

Vă mai miră? România are cea mai ridicată rată din UE a deceselor cauzate de accidente rutiere, conform datelor disponinile. 

Numărul persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere a crescut cu 4% în 2022, comparativ cu 2021, iar cea mai ridicată rată a deceselor în urma accidentelor rutiere s-a înregistrat în România (86 de morţi la un milion de locuitori), arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2022 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Danemarca (26) şi Irlanda (31), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (86 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (78) şi Croaţia (71).

În 2022, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 20.653, faţă de 19.917 în 2021 şi 18.833 în 2020. Scăderea din 2020 a fost determinată în mare parte de impactul restricţiilor impuse în timpul pandemiei asupra transportului de pasageri.

În 2022, au fost în medie 46 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

10 Comentarii

  1. Pandemie de drogati si morti de accidente ,,vaccin OBLIGATORIU INSCEIS PE CARDURI CU IDENTITATE DIGITALA

  2. Știrea corectă ar trebui să fie: ROMÂNIA CAMPIONI LA PENSII SPECIALE PLĂTITE DEGEABA PRIETENILOR INFRACTORILOR! An de an ne mirăm de numărul mare de accidente, însă paraziții speciali, învestiți de stat cu puterea și OBLIGAȚIA de a aplica legea, ori nu aplică legea, ori o aplică într-un mod ridicol. Din jurisprudența acestor lichele aș dori să reamintesc:
    – Șerban Huidu, 3 oameni uciși că circula pe contrasens a primit pedeapsă o bătaie pe umăr prietenească,
    – soția lui Adrian Păunescu, 3 oameni uciși – 0 ani de închisoare executați, 3 ani cu suspendare,
    – Daniel Chițoiu, 2 oameni uciși, așteaptă să se prescrie,
    – Monica Macovei, a nenorocit un om – 6 luni cu suspendare,
    – Mario Iorgulescu, o omorât un om, dar nu execută nicio secundă din pedeapsă, pentru că tăticu face parte din oligarhia securisto-mafiota, exceptată de la lucruri ridicole precum legea,
    – Vlăduț Pascu, așteaptă să îl ceară judecătoarea în căsătorie, că se vede că îl iubește ca pe ochii din cap, atât de mult încât nu mai știe ce este infracțiunea de omor cu intenție indirectă.

    Ne mirăm ca proștii că sunt oamenii uciși în accidente auto, dar ne facem că nu vedem că în România uciderea semenilor la volan este cvasi-legală, mărturie stând pedepsele ridicole și tratamentul crimelor drept fapte de pericol social redus (evident în mintea redusă a magistraților).

    La toate acestea se adaugă veritabile fabrici de șpăgi din interiorul Poliției Rutiere de la fiecare județ, toate conectate la o piramidă de șpăgi ce ajunge până la vârful MAI și la Partidul Unic. Numai la noi e posibil să ai șoferi analfabeți sau să ia permisul la 5 categorii într-o singură zi ca Piedone.

  3. Nu cred că e greu de observat, dar clasa politică romînă iși extermină nația.. Și asta o poți constata in toate domeniile, nu doar in alimentație, in sănătate, sau in educație sau natalitate. Romînu a apărut din neant și va dispare la fel..Romînizarea romaniei e un eșec.

  4. 1.toti nevolnicii au permis,
    selectie negativa bazata pe shpaga,
    un pacat nu vine niciodata singur
    2.banuim ca o mare parte dintre „accidente” sint de fapt crime,
    infractiuni cu premeditare:
    ce mare lucru e sa sesizezi oportunitatea,sa devii criminal si sa scapi?

    se spune despre tutun ca e „iarba dracului”,
    unora nu le place mirosul:
    ce este mai rabla voastra plina de eshapament?
    -casa lu dracu
    pe 4 roti!

  5. cand iese unu in intersectie de pe o straduta mica pe cea principala o face depasind /stationand pe zebra pe care ar trebui sa treaca pietonul …
    in ROMANIA ziaristii s-au plans de fiecare zebra la fiecare colt de strada-cum e in schenghen – dar sa mai punem semafoare peste tot (ma repet: tot ca acolo) ?
    in cazul de sus in schenghen au rezolvat cu :
    oglinda reflectorizanta la fiecare coltisor /semafor
    camera live + rec pe fiecare colt de strada = securitate nato + politia da amenzile necesare ptr cei care fac ce am descris mai sus, altii care nu platesc parcari la plata (albastre) ,altora care parcheaza pe alea gratis cu exceptii la ore, aia care parcheaza pe locuri de handicapati sau gravide -fara sa se incadreze..
    mai trebuie inca o „suta de-a lui Ciolacu” in plus sa mirositi civilizatia…
    😀

  6. In Târgu Jiu soț și soție morți pe trecerea de pietoni, șoferul BMW un an pușcărie efectiv. Rușine jeguri judecători

  7. cand nealesilor „le pasa” dintr-o data de „binele” nostru, ar trebui sa ne trezim…observati cat le pasa „lor” de noi…? wow. are loc reglementarea libertatii si vietii. puscarie in libertate omule. de la „ei” pentru „binele” tau…

  8. DECI 86X18=1548 MORȚI -NU-I RĂZBOI ,NU-I PANDEMIE,NU-I FOAMETE,NU-I REVOLUȚIE -OARE NU ASTA AR TREBUI SĂ NE FACĂ A GÂNDI ȘI A LEGIUI!UNDE-I BAIUL?-1 ACORDAREA PERMISELOR! 2-GROAPA DE GUNOI A INDUSTRIEI AUTOMOBILELOR DIN UE-TRADUCEȚI-O CUM VREȚI 3-RESPECTAREA LEGISLAȚIEI RUTIERE! 4-LEGISLAȚIA ȘI APLICAREA EI ! UNDE-S ECOLOGIȘTII?

  9. Siguranta circulatiei pe drumurile din Romania, atat in localitati cat si in afara lor, este pusa in pericol de mai multi factori. Unul este imbecilitatea unor conducatori auto, care taie in curba linia continua intrand astfel pe contrasens (exemplu macovei), altii depasesc in curbe fara vizibilitate, altii intra pe contrasens de drogati ce sunt, sau ca au o problema la cap (huidu care dupa accidentul de schi a fost lasat de medici sa conduca in continuare), teribilisti, agresivi, sau unii care chiar nu stiu sa conduca si fac manevre gresite. Alt factor este lipsa unei conceptii care sa aiba in vedere simplificarea situatiilor din trafic, prin permiterea existentei unor situatii periculoase cum ar fi: intersectii fara vizibilitate si fara oglinzi montate, drum serpuit si cu obstacole in loc de drum drept (Ghencea), echivoc-confuzie in ce priveste intrarea/iesirea pe/de pe autostrada (pe langa Hunedoara era asta), gropi si canalizari denivelate pentru care iti abati atentia ca sa le ocolesti si asfel cresti sansele sa lovesti vreun biciclist de pe banda ta sau vreo masina de pe banda alaturata, etc, etc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.