A început construcția conductei care ne scapă de gazul rusesc

Operatorul național de gaze naturale Transgaz, aflat din portofoliul Ministerului Economiei, a demarat luni construcția primei faze din conducta BRUA, din coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria, un proiect susținut de Comisia Europeană, important la nivel național și regional pentru că duce la scăderea dependenței de gazul rusesc și la diversificarea surselor de gaz.

Proiectul BRUA – Faza 1 presupune construcţia conductei de transport gaze naturale Podişor-Recaş, în lungime de 479 km, cu diametru de 32″ (Dn 800) şi presiunea de proiectare de 63 bar. Valoarea totală estimată pentru Faza I este de 478,6 milioane de euro.

În cadrul BRUA – Faza I, Transgaz lucrează deja, din 14 aprilie, la cele 3 stații de comprimare gaze de la Podișor, Jupa și Bibești, 40% din cheltuielile eligibile estimate fiind acoperite de Uniunea Europeană, printr-un grant în valoare 179,3 milioane de euro. „Proiectul este unul strategic pentru România, pentru Ministerul Economiei și pentru Transgaz. Calendarul lucrărilor trebuie respectat cu strictețe, pentru că este un proiect de investiții mult prea important ca să existe devieri de la grafic. Știu că Transgaz este implicat și în alte proiecte de anvergura, cum este cel din Republica Moldova, și am încredere în capacitatea companiei de a acorda proiectului BRUA importanța cuvenită”, a declarat Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă. Directorul General al Transgaz, Ion Sterian, a declarat la rândul său că transportatorul național de gaze are resursele și capacitatea necesare pentru finalizarea proiectului BRUA, cu respectarea angajamentelor financiare și a termenelor asumate.

„Lucrările le supraveghem cu exigență și la firul liniar, adică la conductă și la stațiile de comprimare. Suntem în contact permanent cu constructorii ca să ne asigurăm că lucrările sunt în grafic și că îndeplinesc standardele de calitate și siguranță necesare. Segmentul BRUA de pe teritoriul Românei ne va permite să încasăm sume importante de bani din tarifele de transport și tranzit”, a spus Ion Sterian, Directorul Generl al Transgaz.

La finalizarea fazei I a proiectului BRUA se va asigura fluxul bidirecțional de gaze naturale spre: Bulgaria – prin interconectorul Giurgiu – Ruse, 1,5 miliarde Smc/an (171.000 Smc/h), la 30 bar la graniţă și Ungaria – prin interconectorul Horia – Csanadpalota, a 1,75 miliarde Smc/an (200.000 Smc/h), la 40 bar la graniţă. Proiectul BRUA Faza 1 nu este în legătură gazele din Marea Neagră, ci în legătură cu terminalele LNG din nordul Greciei și cu gazele din coridorul sudic din zona Mării Caspice.
Proiectul BRUA Faza I este prioritar la nivel național și regional. El este inclus în lista proiectelor Central East South Europe Gas Connectivity (CESEC), pentru că aduce o contribuţie semnificativă la creşterea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale şi a gradului de interconectivitate regională.
În acest moment, România importă gaze în special din Rusia, prin conducta Prietenia, care intră în ţară la Isaccea, şi prin conducta din nordul ţării, de la Medieşul Aurit. De câţiva ani, s-a spart monopolul importului rusesc prin punerea în funcţiune a conductei Szeged-Arad, iar gazul care intră în ţară este furnizat de companii diferite de interesele Rusiei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4597 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Este o exprimare gresita sa afirmi ca ”te scapa de un anumit tip de gaz”. O resursa pe cale de epuizare parca in mai putin de 50 de ani, noroc ca nu vom trai ziua in care unii vor dori, dar fie pretul va fi prea mare sau cei ce-l vor mai detine nu-l vor mai comercializa fiind resursa strategica, cum lumea va avea multe schimbari poate ar fi cazul sa gandim logic si anumite resurse fie de hidrocarburi, fie de apa sau ”verde”/padurile sa fie protejate, pastrate pt. ziua de maine a copiiilor si nepotilor nostri.

  2. De fapt ne scapa de gazele romanesti,pentru ca asta e scopul BRUA—de a transporta gazele di Bulgaria si Romania in vestul Europei,dispecerizarea gazelor urmand sa fie facuta de unguri.

  3. Germanii isi fac conducta separata cu Rusia si noi ne luptam sa scapam de dependenta fata de rusi, ca sa vezi, in fapt e doar o alta forma de jefuire a resurselor tarii cu complicitatea politicienilor nostri. Oare de ce nu investeste nimeni in Romania in prelucrarea gazului ci doar sunt interesati de transportul lor?

  4. Ne scapa de gazul rusesc? Ma intreb de unde o veni gazul ala de la bulgari, ca din cate stiu ei nu prea au de unde si o sa-l ia de la turci, care-l ia de la rusi. In afara de productia romaneasca de pe platforma (de pe care se pare care se pare ca vom pierde niste venituri bunicele in favoarea altora), de unde alta sursa de gaz? LNG de la americani pe filiera poloneza? Gaz norvegian pe care il preiei la niste costuri destul de insemnate tinand cont de conditii si posibilitati de transport? Prea discutatele proiecte cu tari tot din sfera de influenta a rusilor care oricum nu prea prind forma?

    Nu ar fi mai corect „o sa scapam de import direct de la rusi si o sa platim si intermediarii”? Formulele astea „din manualul vorbitului degeaba da’cu priza la public” devin tot mai ridicole iar ce e mai ridicol e ca prind si persista.

  5. „Getul” are dreptate!Conducta nu e facuta sa aducem gaze in Romania (Bulgaria si Austria nu produc gaze naturale), ci pentru a trimite gaze in Austria la un pret de nimic!Ca de obicei, autorul fie nu pricepe nimic, fie este in misiune!

  6. DFa .. de unde vom o9mporta gaze? Din Ucraina? Din Bulgaria? Din Ungaria?
    Domnilor ziaristi.. sa zicem ca inteleg ca aveti nevoie de abni insa nu ne considerati chiar prosti!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.