Afacerea statului confiscat

Gestionarea crizei sanitare n-a fost în România, nici o clipă, un act de siguranță privind sănătatea publică. Bugetul public nu a fost clipă deconectat de la întreținerea luxului noii nomenclaturi. Împrumuturile externe, pe care ministrul Finanțelor le-a așezat temeinic pe umerii viitoarelor generații și în aluatul blocajului actual, s-au făcut într-un paralelism total față de situația critică a țării și față de consecințele în curs.

Indiferența față de situația concretă a instrumentelor de intervenție în asigurarea unui standard minim de asigurare a sănătății publice pune guvernul Orban în poziția de răspundere mai mult decât politică. Activitățile ministrului Sănătății, în context, cu obligații punctuale în domeniul administrativ sau politic, au fost asimilate nepermis unui program național de protecție, în fond inexistent.

Dispozițiile guvernamentale nu au fost doar superficiale dar au dovedit, prin asimetrie, încălcarea drepturilor omului în formă calificată. Supoziția că alt guvern ar fi procedat la fel, nu schimbă vinovăția guvernului actual și nici nu trebuie acceptată. La răspunsul inert și găunos al Parlamentului față de administrarea epidemiei, societatea românească s-a văzut în adevărata ei solitudine. Legea izolării și carantinei, în loc să stabilească forme legale de eliminare a pericolului epidemic, a pus bazele unei complicități a celor care au confiscat statul român.

De ce testările în România sunt de câteva ori mai scumpe decât în alte state, dacă nu din simplu motiv că afacerile criminale au în administrare sănătatea publică? Președintele Iohannis se oferă cu voluptate a fi vinovatul de serviciu, arătându-se de pe altă planetă. Nici CSAT-ul, nici guvernul nu dovedesc o agendă publică adecvată momentului critic, din aceleași motive de subordine a statului față de grupuri de interese contrare siguranței naționale.

Guvernul face propagandă electorală, după ce a asigurat preluarea beneficiilor stării de criză în folosul clientelei. Cei care nu acționează în acest moment, ignorând obligațiile pe care le au, în direcția unui plan complex, pentru ca viața socio-economică să nu fie grav perturbată, pot avea surprize, altele decât cele electorale. Măsurile luate până acum în România, chiar dacă eficiente în prima fază, nu pot fi reiterate. Imperativele sunt altele, așa cum separarea atribuțiilor și responsabilităților nu mai poate fi la dispoziția unor improvizatori de edicte.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Ioan Vieru 1336 Articole
Author

1 Comentariu

  1. „Nici CSAT-ul, nici guvernul nu dovedesc o agendă publică adecvată momentului critic, din aceleași motive de subordine a statului față de grupuri de interese contrare siguranței naționale”.
    Dar insasi CSAT si guvernul sunt acele grupuri d e interese contrare „sigurantei nationale”.
    Si ce ne spune „siguranta nationala”,in denumirea ei simpla -SECURITATEA ?
    Spune ca informatiile de „securitate nationala”sunt secrete!
    Infoormatiile de securitate nationala ILEGITIME nu pot fi ascunse poporului roman?
    CINE le controleaza ca aceste inf.ilegitime sunt ascunse /NIMENI !
    In acest mod controelaza Justitia si Parlamentul care ar trebui sa controleze SECURITATTEA NATIONALA ,este el controlat de „informatia secreta”,adica toata Romania.
    In acest fel prin secrete de „securitatea nationala”, Securitatea tine sub control totul-Parlamentul,Justitia,Guvernul!
    Activitatea Securitatii nationale este legitima,legala sau ilegala /ilegitima?
    STIE vreun cetatean al Romaniei,asa cum ar trebui sa stim toti ?NU.Atunci suntem prizonieri,sclavi,zombi in propria tara.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.