”Democrația” postdecembristă:  Angajările fictive, la ordinea zilei (II)

În continuarea dezvăluirilor privind seria ilegalităților din Oravița, vom vorbi despre cum a fost inventată o nouă metodă de eludare a legii pentru angajarea unor persoane preferențiale cu P.F.A. – PERSOANE FIZICE AUTORIZATE sau I.I. – INTREPRINDERE INDIVIDUALĂ.

Iată lista acestora:

PRIMĂRIA ORAVIŢA

P.F.A. RUSMIR IONUȚ-AUREL: servicii suport în administraţia publică în cadrul Serviciului Secretariat Administrativ, valoare 16.200 lei (tarif lunar 2.700 lei) din 10.12.2020. – acesta prestează munca de fochist la ștrandul primarului Ursu Dumitru.

P.F.A. POPESCU V. BOGDAN – IONUT: 16.200 lei (tarif lunar 2.700 lei) din 12.06.2020 – nu-l cunoaște nimeni din primăria Oravița și nici nu a făcut nimic.

P.F.A. BARBU VIORICA-LIA: servicii suport în administraţia publică, valoare 9.600 lei (tarif lunar 3.200 lei) din 29.12.2020. – colectează chiria din zona gării Oravița. – încasează chirii la spațiul locativ, adică Primăria Oravița deține mai multe spații locative de pe urma cărora încasează chirie. PFA -ul își desfășoară activitatea într-un spațiu al Primăriei.

P.F.A. GHILEZAN CATIOARA: servicii de management de proiect, dirigenție de șantier, management investiţii publice, finanțări programe naționale, în valoare de 78.000 lei (tarif lunar de 6.500 lei) din 20.01.2021 – a fost funcționar public, s-a pensionat, după care a fost angajată pentru implementarea de proiecte europene.

P.F.A. IGNA I. FILOFTEIA: servicii suport în domeniul cadastrului și agriculturii, pentru administrațiile publice locale, valoare 66.000 lei (tarif lunar 5.500 lei) din 20.01.2021 – a fost funcționar public, s-a pensionat, după care a fost angajată pentru implementarea de proiecte europene.

P.F.A. TERPE FULVIU – DAN: servicii consultanţă accesare fonduri europene şi guvernamentale, monitorizarea derulării acestora, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3500 lei) din 28.01.2021 – se ocupă cu implementarea proiectelor europene.

P.F.A. GAVRILOVICI ADRIAN VASILE: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 20.10.2020. – împarte rechizite pentru birourile din primărie.

P.F.A. GAVRILOVICI ADRIAN VASILE: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 29.01.2021 – se ocupă cu distribuția de consumabile angajaților, ține evidența materialelor distribuite.

P.F.A. GAITA NICOLAE: servicii în administraţia publică – colectare date pentru proiectele finanţate din fonduri nerambursabile, servicii suport în administraţie şi relaţii cu publicul, gestionarea materiilor prime şi consumabile, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3000 lei) din 02.02.2021 – împarte rechizite prin primărie!!!

I.I. IEREMIA IZABELA-EMMA: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 26.400 lei (tarif lunar 2.200 lei) din 19.02.2020 – este angajată cu I.I. la registratură unde înregistrează toate documentele care intră în Primărie și distribuie corespondența angajaților.

P.F.A. VÎLCU IONEL-GEORGE: 30.000 lei (tarif lunar 2.500 lei) din 01.04.2020 – se ocupă de arhiva compartimentului taxe și impozite.

P.F.A. GHINEA CRISTIAN-GABRIEL: 36.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 22.01.2020 – se ocupă cu propaganda pe facebook, scriind postări elogioase la adresa primarului Ursu Dumitru și împotriva contra-candidaților primarului.

P.F.A. GIBEA ALEXANDRA-SILVANA (data înfiinţării 28.07.2020): 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 18.08.2020 – este angajată cu P.F.A. la registratură unde înregistrează documentele primite de către Primărie și distribuie corespondența angajaților.

CASA DE CULTURA „GEORGE MOTOIA CRAIU” ORAVIȚA

P.F.A. DUMEA MIHAELA-IOANA: servicii de administrație publică, de apărare și de asigurări sociale, valoare 36.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 06.01.2021.

SERVICIUL URBANISM ŞI AMENAJARE TERITORIALĂ:

P.F.A. GHERMAN GABRIELA VERONICA: 33.600 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 20.02.2019 –

P.F.A. GHERMAN GABRIELA VERONICA: 42.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 03.03.2020

BIROUL DE GOSPODĂRIRE COMUNALĂ ORAVIȚA

P.F.A. DUMITRU NICU-ANTON: servicii reparații și întreținere auto, utilaje, alte activități, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. IZVERNAR BENIAMIN-DUMITRU: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. PUIA MARIUS GHEORGHE: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. COCOŞ PAVEL-CRISTIAN: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. ROMAN S. AUREL: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. SBÎRCIA IOAN: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. ALDEA VIOREL: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. VLAD DĂNUŢ-RUSIAN: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei), 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 05.01.2021

P.F.A. SUBTIRE ADRIAN DANIEL: servicii de supraveghere și pază, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 05.01.2021

P.F.A. CORCAN P. PAVEL: servicii de întreținere și reparare a conductelor de apă și canalizare, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 05.01.2021

P.F.A. STOICEVICI ZENO: servicii de asistență în birou, secretariat, primire, expedierere, redactare documente, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 21.01.2021

I.I. CENDA SILVIU-ION: servicii de spălare auto interior – exterior, spălare cu spumă activă, clătire, aspirare, etc. valoare 1.000 lei (10 lei x 100 de solicitări) din 28.01.2021

P.F.A. ASAVEI MARIUS GELU: servicii necesare adăpotului de câini fără stăpân, îngrijire, hrănire, întreţinere spaţii verzi, lucrări de vopsit, zugrăvit, 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 29.01.2021

P.F.A. JURJ DORU MIRCEA: servicii suport UAT de întreţinere a drumurilor, aleilor, trotuarelor şi rigolelor, 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 29.01.2021

P.F.A. PUIA VIOREL-CĂTĂLIN: servicii reparaţii şi întreţinere autovehicule, utilaje şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

P.F.A. PERIAN IONEL PAVEL: servicii întreţinere clădiri, drumuri şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

P.F.A. CHIȘ OCTAVIAN GHEORGHE: servicii întreţinere clădiri, drumuri şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

În aceste cazuri intervin foarte multe întrebări, mai ales în contextul în care Curtea de Conturi a României a efectuat câteva controale la Primăria Oravița. Dar cum ar fi putut un auditor extern al Curții de Conturi să controleze cu profesionalism când, în urma controlului, acesta și-a angajat nepoata ca funcționar la Casa de Cultură din Oraviţa, nepoată care a fost încadrată pe o altă grilă, cu studii medii fără bacalaureat!?

Cum poate să încaseze un P.F.A. chirii și taxă de salubritate în numele Primăriei Oravița când această funcție contractuală, de casier, este prevăzută în nomenclatorul funcțiilor!?

Este nelegal ca în administrația publică să angajezi personal cu P.F.A. sau I.I. mai ales că, în toate cazurile de la Primăria Oravița, aceste persoane au acces la date cu caracter personal, iar toate aceste posturi ocupate cu aceste P.F.A. sunt vacante și era necesar să fie scoase la concurs.

Sunt foarte multe persoane care lucrează cu proiecte europene, unii angajați cu P.F.A. care nu au făcut aproape nimic, dar au fost plătiți de Primăria Oravița, cu toate că în Primăria Oravița sunt aproximativ 15 angajați care au luat sporuri între 10-50% pentru proiecte europene, cu încălcarea legii.

Raportul Curții de Conturi din 2019, printre altele, se referă şi la efectuarea cheltuielilor de personal cu nerespectarea prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017. În acest caz, în anul 2018, au existat 7 salariați care au încasat salarii ce depășeau indemnizația lunară a viceprimarului UAT Oravița, iar în anul 2019 au existat 3 astfel de salariați în această situaţie.

Nu am înțeles niciodată în ce constă prietenia dintre Ursu Dumitru, primarul din Oravița, și Vela Marcel, președintele PNL Caraș, un personaj pitoresc cu un traseu politic și financiar asemănător cu cel al lui Frunzăverde Sorin. Pe Vela Marcel interesându-l doar modul în care poate obține profit din anumite prietenii, m-am întrebat care ar fi metoda de a face profit la Oravița. Răspunsul a venit imediat, în sensul în care, parcul de la ieșirea din Oravița, construit pe cele patru hectare, este asemănător cu modul în care centura ocolitoare a orașului Caransebeș a fost construită pe vremea când primar al acestui oraș era Vela Marcel. Acesta, folosind paravanul anumitor asociații caritabile, unele chiar religioase, a reușit să se îmbogățească din pământul folosit la execuția umpluturii la centura ocolitoare a Caranșebeșului.

O altă nebuloasă la Oraviţa o constituie şi situația unui proiect european, mai precis, reconversia funcțională a unui teren degradat și neutilizat din intravilanul orașului și transformarea acestuia într-o zonă verde, de agreement și recreere pentru comunitate, în scopul înbunătățirii factorilor de mediu și a condițiilor de viață ale locuitorilor din mediul urban. Valoarea totală a proiectului este de 3.131.343,77, sumă din care finanțarea europeană are o valoare de 2.661.642,20. Proiectul trebuia finalizat până la data de 30.09.2020.

Costurile pentru acest proiect au fost următoarele:

Pregătire proiectare și estimare costuri: 119.950 lei, firma Arhigest SRL.

Consultanță în management și servicii conexe: 129.700 lei, firma Vertical Finance SRL.

Actualizare documentație: 38.482 lei, firma Arhigest SRL.

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici și a cheltuielilor legate de proiect prin HCL 133/31.08.2017, contribuția proprie 2 % – 62.627 lei.

Servicii de consultanţă în domeniul achizitiilor publice: 27.500 lei, firma BUSINESS ANALYSIS & STRATEGY CONSULTING SRL.

Contract 1.143/05.02.2018, cod proiect SMIS 115707 – reconversia funcțională a unor terenuri degradate și transformarea acestora în zone de agrement și recreere pentru comunitate, POR 2014-2020 PI 5.2 zone urbane abandonate – apelul 2, suma solicitată 3.068.717 lei (valoare totală 3.131.344 lei).

Servicii de proiectare pentru elaborarea Proiectului tehnic și Detalii de execuție, asistență tehnică de specialitate din partea proiectantului și de lucrări de construcții, bunuri, echipamente fără montaj și dotări în vederea realizării obiectului investițional: 2.429.900 lei, firma Best Favorit Design SRL.

Diriginte de șantier: 6.400 lei, firma Design Proiect Construct.

Este clar că acest proiect nu se putea finaliza niciodată deoarece acest parc a fost construit, în parte, și pe o proprietate privată, mai precis, pe proprietatea primarului din comuna Socol, Olga Ghița.

Dacă studiem fotografiile care surprind starea actuală a proiectului, vom constata că acest parc nu a fost finalizat nici până la această dată.

Pentru acest parc, pământul pentru umplutură a fost adus din zona ștradului primarului Ursu Dumitru, un teren aflat în incinta fermei 9 Oravița, lângă DN57, pe un teren înscris în C.F. 37500- proprietatea UAT Oravița (în proporție de 20%) și C.F. 37477- proprietar Agenția Domeniului Statului(în proporție de 80%).

Mai mult, conform celor constatate de către Administrația Națională ”Apele Române” Administrația Bazinală de Apă Banat, în urma excavării, pe acest teren a apărut un luciu de apă.

 

Conform legii, firma care s-a ocupat cu excavarea și transportul pământului pentru construcția parcului trebuia să dețină autorizații pentru excavare, iar după terminarea lucrărilor, aceasta trebuia să se angajeze să aducă parcelele la starea inițială.

În urma unei adrese la Agenția Domeniilor Statului, aceasta a răspuns că terenul are destinația curți-construcții și nu există nicio cerere de schimbare de destinație.

 

În acest caz, este clar că avem de-a face cu foarte multe încălcări ale legii însă, din păcate, acestea au devenit obiceiuri care se adaptează şi se perfecţionează continuu…. Doar autorităţile statului au rămas aceleaşi, de dinainte şi de după 1989, adică depăşite şi selective în aplicarea legii, în funcţie de ceea ce dictează partidul.

Vom reveni cu amănunte și cu noi exemple pentru ceea ce a însemnat huzurul primarului din Oravița și al camarilei sale pe banii publici.

Angajările fictive, la ordinea zilei (I)

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5

5 Comentarii

  1. Ingenios acest primar, dar cetățenii din Oravița se tot întreabă de ce acest individ poate să facă orice își dorește fără ca o instituție de anchetă a statului să-l deranjeze.

  2. ” P.F.A. – PERSOANE FIZICE AUTORIZATE sau I.I. – INTREPRINDERE INDIVIDUALĂ ” … flori la urechi-s !

  3. Se spune ca mama lui Vela Marcel (fostul ministru de interne) a fost portar la o intreprindere oarecare.Pe numele ei au aparut o multime de bunuri imobile in perioada in care s-au facut o seama de lucrari publice in orasul Caransebes condus, pe atunci, de primarul Vela.Circula si un banc, cica doamna portar era platita mai bine decat portarul de la Real Madrid…

  4. Cam așa se lucrează fiindcă asta este legislația zicem noi europeană. Pe de o parte ca să faci reformă, fără fond, a trebuit să externalizezii o mulțime de activități și pe de altă parte ai omorât institute de cercetare prioectare și producători de calitate (fabricanți români) grație ideii de lucitație având criteriul principal “Prețul cel mai mic”. Sunt instituții în anumite zone, orașe mai mici care nu au la cine apela dacă s-a pensionat un calificat pe domeniu. Și nu faci lucrarea pierzi bani, pierzi acreditarea, autorizarea. Enumerare asta dovedește. Statul comunist a fost structurat centraluzat de cei formați în capitalusm care știind ce și cum trebiue să fie au știut să adapteze lucrurile noului tip de gândire economică și administrativă. Cei crescuți în profesie înainte de anul 1989 au crescut pe lucruri bine gândite. Când a trebuit după 1990 să se adapteze noilor reguli neavând percepție asupra ansamblului au făcut numai prostii devastatoare.

  5. Alo ! DNA, DLAF, dormiti?? Dormi soldate dormi in pace tara general te face!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.