O meserie căutată peste tot în lume: Este penurie

Este nevoie de peste trei milioane de şoferi de camion la nivel mondial, iar această cifră ar urma să se dubleze în următorii cinci ani, potrivit unui raport publicat luni de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), informează AFP.

În total, 7% dintre posturile de şoferi de camion disponibile acum nu pot fi acoperite, este concluzia studiului, care a vizat 4.700 de societăţi de transport din 36 de ţări din Europa, Asia şi America. Penuria s-a agravat pe parcursul anului 2023 şi mai mult de jumătate dintre companii au avut probleme în a recruta şoferi calificaţi.

Totuşi, Europa şi SUA au avut mai puţin de suferit, pentru că inflaţia a provocat o diminuare a consumului şi, în consecinţă, şi a cererii de servicii de transport, susţine IRU.

Penuria de şoferi ar putea să se agraveze în următorii cinci ani, în special în China, Europa şi Turcia unde efectivele de şoferi îmbătrânesc şi sunt puţin şoferi de camion cu vârsta de până la 25 de ani care să preia ştafeta, ceea ce ar constitui o „bombă demografică”, subliniază IRU.

În 2028, ar putea exista un deficit de şapte milioane de şoferi de camion, ceea ce ar avea drept efecte o complicare a fluxurilor logistice şi creşterea costurilor cu transportul.

IRU solicită guvernelor să faciliteze şi să accelereze pregătirea de tineri în meseriile din transportul rutier, prin coborârea vârstei minime de intrare în această profesie, şi să finanţeze mai bine pregătirea profesională.

În plus, în condiţiile în care doar 6% dintre şoferii de camion erau femei în ţările cuprinse în acest studiu, feminizarea profesiei trebuie încurajată, potrivit IRU.

Însă atractivitatea acestei meserii este limitată de perioadele îndelungate care trebuie petrecute departe de casă precum şi de condiţiile dificile de muncă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

7 Comentarii

  1. Peste cati ani veti descoperii ca e mai buna productia locala si zonala ? Sau lumea e condusa de niste babalai putrezi de bogati si de egoisti !

  2. Bine ca ia scos din Bucuresti ! Poluau Aerul ! Si deteriorau Soselele !

  3. se cauta tapiteri. se cauta tamplari. se cauta agricultori. se cauta zootehnisti. se cauta experti in ape si puturi. se cauta instalatori buni, adevarati, nu specialistii in piele de closca ane-re-e. avem nevoie de ingineri, de doctori (nu medici si specialisti specialisti in shpaga si frauda!), avem nevoie de vindecatori si moaste. AVEM NEVOIE DE OAMENI, CARE SA ISI CUNOASCA MESERIA SAU PROFESIA SI SA ISI IUBEASCA SEMENII SI SA VREA SA AJUTE!

  4. adica se cauta robotzi.
    -ce se aude cu transportul marfii pe calea ferata,
    mai exista?
    -cica e de 8 ori(!!!!) mai ieftin.

  5. ….@maxtor ai dreptate…dar tocmai CFR si-a vandut al doilea ferry-boat ”Mangalia” dupa ”Eforie”. Fiecare putea incarca cate 40 de vagoane!!! Tradarea de tara nu ar trebui sa se prescrie!!! Intr-o zi va veni un guvern al romanilor treziti care va redeschide toate dosarele furturilor destructive de industrie si de economie nationala! Economia romaneasca a fost facuta de romani si pentru romani, in nici un caz pentru tradatorii astia prosti cu patru clase ”doctorate”! Daca guvernantii nu-s capabili sa faca ceva, macar sa nu mai distruga!!!!

  6. Nu e penurie, Mon Cher! Au suficienti migranti in Germmy!. Asa pot „scapa” de ei! ….Iar mergem ” pe fente”? Ps. Cand ai o singura”scoala”/calificare, te angajezi sofer. La Uber este nevoie de ceva mai mult. Altfel Tazz, cu trotineta si 550 $/luna, ca migrant in RO.

  7. E penurie daca stau tineri de 18-30 de ani pe ajutoare, furturi, trafic de droguri si nu fac nimic util. Multi din ei copii de emigranti care nu vor sa munceasca.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.