Podul de la Grădiștea: singurii ofertanți, câștigători

Compania Națională de Căi Ferate CFR a declarat câștigătoare oferta depusă de austriecii de la Porr Construct în cadrul procedurii de achziție a serviciilor refacare a podului stricat de la Grădiștea, situat pe traseul căii ferate București-Giurgiu. Această ofertă câștigătoare este întâmplător și singura depusă încă din aprilie. Astfel după o muncă de șapte luni, CFR a reușit să dea câștigători pe singurii ofertanți. Austriecii vor încasa 472 milioane de lei. Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată: pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m; pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Podul de cale ferata de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza unor inundații puternice. Lucrările de reconstruire au fost amânate mai mulţi ani la rand din cauza lipsei fondurilor. De atunci, circulaţia trenurilor a fost redirecţionată pe ruta Bucureşti – Videle – Giurgiu.

În toamna lui 2017, Marius Chiper, fost director general al CFR, anunţa că podul ar putea fi redat circulaţiei în octombrie – noiembrie 2019, odată cu împlinirea a 150 de ani de la punerea în funcţiune a căii ferate Bucureşti-Giurgiu. El estima atunci costul proiectului, care includea şi asigurarea gabaritului navigabil pe potenţialul Canal Dunăre-Bucureşti, la 50-60 de milioane de euro.

Linia feroviară Bucureşti – Giurgiu este prima cale ferată din Principatele Române, fiind inaugurată pe 31 decembrie 1869.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4597 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Un articol lung si confuz.
    Lucrurile sunt simple.
    Donald Trump nu recunoaste rezultatul .
    Considera alegeriile furate !
    Am gresit cand am afirmat
    Ca Curtea Suprema va Rezolva Diferentul !
    Situatia va depinde
    De pozitia
    Serviciului de Paza a Presedintelui !
    Va apara pe Trump sau il va aresta !!!

  2. Ce rusine, carierarele de nisip de la Gradistea au dus la prabusirea podului si regimul capitalist n-a facut nimic in 15 ani! Rusine, Traian Basescu Scaraoschi, tu erai presedinte atunci!

  3. Linia de cale ferata Bucuresti-Giurgiu a fost inaugurata la 31 octombrie 1869,nu la 31 decembrie 1869. Corectati va rog!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.