Probleme cu unele facturi care au început să vină

După o jumătate de ani de tăcere, Hidroelectrica a început să emită facturi clienților săi, primele find emise pentru intervalul 23 iunie – 31 iulie 2022. Cele aferente lunilor iulie și august 2022, atât pentru clienții casnici, cât și pentru cei non-casnici, vor fi emise în circa o săptămână, a anunțat pe 21 februarie Hidroelectrica.

Compania de stat a fost pusă în situația de nu face față numărului mare de clienți, care au ales-o pentru că are prețul cel mai bun de pe piață, și din cauza multiplelor schimbări în modul de calcul al subvențiilor și ajutoarelor acordate de guvern consumatorilor de energie electrică.

Apariția acestor facturi a declanșat o întreagă dezbatere în spațiul public, existând chiar nemulțumiri. Bogdan Ivan spune că factura pe care a primit-o cuprinde următoarele neregului:

– apare un sold de 145,28 lei care nu ar trebui să existe. ”Sunt cu plata la zi”
– apar niște penalizări de câțiva lei deși ”am plătit de fiecare dată facturile de îndată ce veneau
– apar tarifați Kw injectați în rețea deși nu sunt prosumator
– apare o cantitate de 60 Kw facturară și pe factura veche (de la index X la index y).

Jurnaliștii de la Alba24 au făcut publică o factură primită de un client al companiei, în urma unui contract de furnizare încheiat în martie 2022 cu Hidroelectrica. Acesta a precizat că, până în prezent, a primit o factură, datată cu august 2022, pentru un consum estimat pe luna aprilie 2022. La exact un an de la transferul la Hidroelectrica, abonatul din Alba Iulia a primit a doua factură de la companie, pentru consumul realizat între 16 aprilie și 31 iulie 2022. Deci o singură factură pentru consumul facut pe trei luni și jumătate.Termenul de plată pentru această factură care cumulează consumul pe aproape 4 luni este 10 aprilie 2023, deci de aproximativ 42 de zile.

Darius scrie pe Arena IT spune că a primit o factura pentru un loc de consum (atenție, nu pentru toate) pe perioada 01.07.2022 – 31.07.2022. ”Însa factura nu a ținut cont de nicio citire și folosește estimarea dată de mine la încheierea contractului. Fix 100 kWh, la prețul total de 70,16 lei”, a scris Darius. Acesta vorbește și despre o altă factură. ”Factura e emisă acum 4 zile, pe 24.02.2023 și are termen de plată 10.04.2023. În rest, rămâne cum am stabilit: puneți-vă banii deoparte pentru fiecare lună de consum, că nu e greu să înmulțiți 0,7 cu numărul de kWh consumați în fiecare lună și nu ar trebui să vă intereseze când se trimit facturi”.

Bogdan Badea, președintele Hidroelectrica, a declarat recent la Digi24 că facturile pentru clienții casnici sunt emise două facturi pe lună pentru ca oamenii să le poată plătească, chiar dacă sunt mici. „Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitate, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita. Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață”, a spus Badea.

Președintele Hidroelectrica a declarat în luna ianuarie 2023, la Antena 3, că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând, eșalonat. Facturile au început să fie emise și vor veni eșalonat, la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate. Cei care doresc să facă plata eșalonat, pot face acest lucru la cerere.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Furnizorii de energie fac ce vor. Am trimis indexul autocitit la Electrica Furnizare la 1 februarie 2023. Azi 1 martie când am trimis indexul autocitit îmi apărea ultimul index autocitit ca trimis în ianuarie 2023 (cu valoarea corespunzătoare) în loc de 1 februarie, plus că n-am primit factura pentru consumul din luna ianuarie. Este vraiște ordonată și bine gândită la furnizori ca să ne poată arde la buzunar. Sub orice pretext. Bine măcar că am făcut de fiecare dată când am trimis indexul autocitit și o captură de ecran, pentru că sunt pățit de N ori cu ei și întotdeauna în defavoarea mea.

  2. Eu am avut KW platiti în avans și i.au anulat ca să mi factureze cu preț mai mare… fac ce vor.
    La alta locație sunt producător m.am mutat fiind producator la alta firma deci contor cu dublu sens … nu mi.au trimis contractul de vânzare în rețea decât peste 4 luni, l.am cerut lunar… mi.au scăzut 8mw (8.000kw) din cauza ca nu am avut contract cu ei si toată vara am avut producție de 13 kw… hoție pe fata. Co torul a înregistrat ce le.am dat însă…minune au dispărut fără urma… jegurile

  3. Mai ramane sa fie ilegal sa te deconectezi de la retelele lor de hotie organizata, si gata „statul democratic”…
    Multa prosperitate! Multa U.E. vandutilor din guvernele de marionete!

  4. Am primit astăzi factura pentru luna iulie 2022. Aceasta apare cu penalizări. Pe lângă penalizări apare și cu sold restant cu toate că facturile anterioare au fost plătite la timp și bineînțeles și acest sold este purtător de penalizări.Deci digitalizarea la stat este un fiasco total. La call center nu au acces la contul fiecărui client să poată vedea situația soldului.

  5. Da după atâta timp de așteptare asa zisul „nou sistem de facturare ” se pare ca nu mai ” recunoaște ” plățile făcute anterior .După 9 luni de zile am primit o factura pentru luna iulie 2022, dar și cu 3 facturi restante care au fost plătite.

  6. Sunt la Electrica furnizare si facturile vin la timp, lunar(electronic)!! Cind se va linisti situatia la Hidro, o sa trec la ei!! Mai bine sa-mi ia banii, direct, producatorul, decit intermediarii, in special straini!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.