Spiritul Elenei Udrea conduce încă turismul românesc

Actuala şefă a turismului românesc a preluat idei de la Elena Udrea şi Maria Grapini. „Frunza” Elenei Udrea este acum promovată aiurea şi pe bani mulţi de o PSD-istă din curtea lui Radu Mazăre.

De unde vrea Matichescu să aducă turişti

În timpul mandatului ei la turism, Elena Udrea a pledat pentru promovarea „brandului” turistic al României în Orient, susţinând că ţările din Asia reprezintă „o piaţă interesată de România”. Evident „interesată” doar în proiecţile blondei ministrese. A plecat Udrea, a venit Grapini, care a avut şi ea idei similare. După Grapini la turism a fost plantată (fără să aibă vreo legătură cu domeniul) şefa din scripte a PPDD, Alice Man, dar în trecerea ei meteorică pe la Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) nu a avut timp de „iniţiative deosebite”. În fine, Mirela Matichescu cea care girează acum şefia turismului a pornit atât pe urmele Elenei Udrea, cât şi ale tutorelui ei politic, Radu Mazăre. Duminică, Mirela Matichescu, citată de Digi 24 TV a anunţat că extrem de costisitoarea frunză a Elenei Udrea va fi promovată în Turcia, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Israel şi…India. Din păcate Mirela Matichescu aleargă după turişti care nu sunt interesaţi de România.

Turiştii turci obsesia lui Radu Mazăre

„Avem o linie directă de avion din Istanbul către Mihail Kogălniceanu, aeroportul din Constanţa. Sunt linii directe Istanbul-Bucureşti”, a afirmat Matichescu, citată de Digi 24 TV. Aducerea de turişti din Turcia este o marotă mai veche a lui Radu Mazăre. „Turcii nu au pe litoralul lor cluburi de distracţie cum sunt în Mamaia. Ei vor să se distreze şi cu siguranţă doar aici la Mamaia au să găsească exact ceea ce ei caută”, spunea Radu Mazăre acum 2 ani într-un discurs rostit în faţa participanţilor la un info-trip. Fiind acum la putere, Mirela Mităchescu a început să pună în practică „învăţăturile” mentorului ei politic, Radu Mazăre. Pe 3 iulie pe site-ul ANT a fost publicat anunţul privind „Achiziţionarea şi planificarea serviciilor de publicitate (campanie media în presa scrisă) a brandului turistic național în Turcia”. Ce aflăm din caietul de sarcini. „Turcia a fost identificată ca o piaţă proximitate cu potenţial ridicat de generare de turişti pentru România, aflată în proximitate şi înregistrand deja un flux ridicat de turişti către România (conform datelor INS IanOct 2013), situat la un nivel imediat urmator celui generat de ţările-ţintă incluse in Planul de Marketing Strategic şi Operaţional”. Pentru promovarea frunzei Elenei Udrea în Turcia, ANT are un buget de

249.809 euro. Profilul celor carora se adresează campania de promovare: „tinerii şi cei necăsătoriţi precum şi călătorii fără familii, de vârsta mijlocie, sunt cei care ar fi interesaţi să viziteze cel mai des in Romania. Aceştia sunt fie persoane singure, fie căsătoriţi dar fără copii, şi călătoresc în grupuri de 2+, fără copii”. Dacă ţinem cont de perceptele religioase din Turcia, atunci ţinta urmărită de Mităchescu & co este complet greşită.

Turcii nu vin pentru turism în România

Cotidianul.ro merge (mult) ma departe decât „specialiştii” din ANT. Adică nu ne-am oprit la datele INS din perioada ianuarie-octombrie 2013, ci am luat integral pe 2013 şi 2014 datele generale şi defalcate ale INS privind „turiştii” turci. Conform INS în 2013 au au fost înregistrate în unităţile de cazare un număr de 38.375 de persoane venite din Turcia, iar în 2014 – 42.266. Dar, atenţie, 29.005 de turci în 2013, şi 33.271 în 2014 îi găsim în hoteluri din Bucureşti şi alte capitale de judeţ. Cel puţin 85% dintre aceştia din urmă, NU au fost turişti propriu-zişi. Sunt turci veniţi la congrese, simpozioane, în interes de afaceri, în schimburi de experienţă, în delegaţii etc. (INS recunoaşte că 65-68% din nerezidenţii care sunt înregistraţi în unităţi de cazare, de regulă cei veniţi în Bucureşti şi alte capitale de judeţ nu sunt turişti propri-zişi – )

Posibili turişti propriu-zişi:

  • 2013 ianuarie – decembrie: 1.247 de turci în staţiuni montane
  • 2014 ianuarie – decembrie: 1.368 de turci în staţiuni montane
  • 2013 ianuarie – decembrie: 100 de turci în staţiuni balneare
  • 2014 ianuarie – decembrie: 172 de turci în staţiuni balneare
  • 2013 iunie – septembrie: 67 de turci în Delta Dunării
  • 2014 iunie – seătembrie: 37 de turci în Delta Dunării
  • 2013 iunie – septembrie: 664 de turci în staţiuni de pe litoral
  • 2014 iunie – septembrie: 306 de turci în staţiuni de pe litoral
  • 2014 ianuarie – decembrie: 97.072 de turci în Bulgaria
  • 2014 iunie – septembrie: 34.463 de turci în Bulgaria

După cum se poate observa, cifrele din Bulgaria nu suferă comparaţie cu România. Nu în ultimă instanţă, mai trebuie să precizăm că în staţiunile din Turcia (inclusiv în Istanbul) sunt cluburi mult mai „tari” decât cele din Mamaia. Concluzia, ANT atacă o piaţă care nu a fost şi nu va fi interesată de România.

Israelienii vin în România. Pentru cazinouri

Nici ţinta „Israel” nu este una reală din punct de vedere turistic. Într-un top al nerezidenţilor cazaţi în România, în 2013 israelienii s-au aflat pe locul 5, iar în 2014, pe locu 3. În 2013 s-au înregistrat 96.615 de israelieni în unităţile de cazare din România, iar în 2014 – 139.425. Dar în cazul celor veniţi din Israel, lucrurile sunt ştiute: 10% vin în România în interes de afaceri, 85% vin pentru a juca la cazinouri (în Israel cazinourile sunt interzise), 4% la rude şi 1% sunt turişti propriu-zişi. Cifrele sunt sugestive: în 2013 în hotelurile din Bucureşti s-au cazat 74.062 de israelieni, iar în 2014 – 108.062. Dar, se ştie, în Bucureşti sunt cele mai multe cazinoruri, iar săptămânal 5 sau 6 chartere aterizează pe Otopeni aducând exclusiv „jucători”.

Posibili turişti propriu-zişi:

  • 2013 ianuarie – decembrie: 15.996 de israelieni în staţiuni montane
  • 2014 ianuarie – decembrie: 21.939 de israelieni în staţiuni montane
  • 2013 ianuarie – decembrie: 1.632 de israelieni în staţiuni balneare
  • 2014 ianuarie – decembrie: 2.283 de israelieni în staţiuni balneare
  • 2013 iunie – septembrie: 126 de israelieni în Delta Dunării
  • 2014 iunie – seătembrie: 84 de israelieni în Delta Dunării
  • 2013 iunie – septembrie: 321 de israelieni în staţiuni de pe litoral
  • 2014 iunie – septembrie: 739 de israelieni în staţiuni de pe litoral
  • 2014 ianuarie – decembrie: 104.246 de israelieni în Bulgaria
  • 2014 iunie – septembrie: 79.963 de israelieni în Bulgaria

Trebuie precizat că şi în staţiunile montane sunt cazinouri; nu ştim câţi isrelieni au venit în Bulgaria în sezonul estival pentru cazinouri şi câţi au fost turişti, dar bănuim că au fost mai mulţi turişti propriu-zişi decât la noi. Dacă ANT va cheltui bani cu promovarea „frunzei” în Israel, înseamnă că îi va arunca pe fereastră. Israelienii oricum vor veni cât timp cazinourile există în România le vor asigura un ambient mai plăcut decât în alte ţări.

O glumă bună: atragerea de turişti ruşi

Cine a fost în ultimii 6 sau 7 ani în Turcia a putut observa că în sezonul estival a „doua limbă oficială” este rusa. În Bulgaria lucrurile nu diferă prea mult, iar în Grecia rusa se vorbeşte din ce în ce mai mult în anumite zone, în special în staţiunile continentale. Turiştii ruşi şi-au fixat de mult destinaţiile, beneficează şi de preţuri preferenţiale din partea unor agenţii, deci este foarte greu de crezut că se vor îndrepta spre România unde serviciile sunt mult sub cele din ţările mai sus menţionate. În plus pe litoralul românesc nu au nici posibilităţi de „opţionale” ca în Turcia, Grecia şi chiar Bulgaria.

În 2013 în unităţile de cazare din România au fost înregistraţi 29.302 de ruşi (20.031 în Bucureşti şi alte capitale de judeţ – deci nu este vorba de turişti propriu-zişi), iar în 2014 – 27.967 (din care 22.420 în Bucureşti şi alte municipii)

Posibili turişti propriu-zişi:

  • 2013 ianuarie – decembrie: 3.800 ruşi în staţiuni montane
  • 2014 ianuarie – decembrie: 2.216 ruşi în staţiuni montane
  • 2013 ianuarie – decembrie: 278 de ruşi în staţiuni balneare
  • 2014 ianuarie – decembrie: 439 de ruşi în staţiuni balneare
  • 2013 iunie – septembrie: 48 de ruşi în Delta Dunării
  • 2014 iunie – seătembrie: 23 de ruşi în Delta Dunării
  • 2013 iunie – septembrie: 2.032 de ruşi în staţiuni de pe litoral
  • 2014 iunie – septembrie: 951 de ruşi în staţiuni de pe litoral
  • 2014 ianuarie – decembrie: 299.220 de ruşi în Bulgaria
  • 2014 iunie – septembrie: 243.352 de ruşi în Bulgaria

Şi în acest caz nici măcar nu trebuie să ne gândim la vreo comparaţie. Mai trebuie precizat că în Bulgaria (ca şi în Turcia de altfel) ruşii se cazează numai la hoteluri cu all inclusive sau ultra-all inclusive. Deci este foarte dificil ca dna Matichescu să „deturneze” spre România, în special spre litoralul românesc turişti ruşi. Şi, se poate vedea şi ce scădere drastică avem pe litoral în 2014 faţă de 2013 în ceea ce îi priveşte pe turci.

Turişti din Emirate şi India ???

Urmaşa Elenei Udrea şi a Mariei Grapini vrea să aducă şi turişti din Emiratele Arabe Unite şi India. Mai sunt şi niste „analişti turistici” care au sărit imediat să salute ideea. „India este o ţară complexă cu peste un miliard de locuitori, din care mulţi indieni călătoresc. Sunt şi foarte mulţi oameni şi cu bani”, spune un astfel de analist, Traian Bădulescu, citat de Digi 24. Omul are dreptate, numai că indienii cu bani nu vin în România. În Europa ei preferă Anglia şi Franţa, în rest China, Singapore sunt destinaţiile preferate şi cei cu bani foarte mulţi aleg insulele din Caraibe. În ceea ce-i priveşte pe turiştii din Emirate, ei se îndreaptă spre insule exotice de regulă. În Europa ei aleg Spania şi Franţa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.