Bătălie în șase pentru o investiție strategică în Portul Constanța

Compania de stat Oil Terminal, aflată sub autoritatea tutelară a Ministerului Energiei, informează acționarii și investitorii că, pană la data limita de 20.10.2023, au fost depuse intenții pentru dezvoltarea unui terminal pentru bitum în Portul Constanța de către:

1. Takida Terminal S.R.L.;
2. Euronova Energies S.A.;
3. Frial S.A.;
4. OMV Petrom S.A.;
5. Trafigura Pte Ltd;
6. Vitaro Energy S.R.L.

În perioada următoare vor fi stabilite întâlniri cu fiecare dintre aceștia pentru a identifica cele mai potrivite soluții de constituire a parteneriatului de construire a unui terminal de bitum, ofertele ferme obținute ulterior urmând a fi supuse analizei Adunării Generale a Acționarilor.

”Avem confirmarea din partea pieței cu privire la oportunitatea dezvoltării unui terminal de bitum în Portul Constanța. Sunt 6 oferte, inclusiv din partea unor companii globale serioase. Va urma o procedură de selecție competitivă și transparentă, așa cum și-a asumat conducerea OIL Terminal. Răspundem unei nevoi din partea pieței interne, pentru care România acoperă mai puțin de un sfert din producția internă. În plus, este important să ne pregătim încă de pe acum, prin această investiție strategică, pentru efortul de reconstrucție a Ucrainei în anii ce vor veni”, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Energiei.

Demersul Oil Terminal de a iniția selecția pentru un terminal de bitum în Portul Constanța evidențiază viziunea strategică a României de a se afirma ca un pilon major în industria bitumului la nivel regional. Această mișcare nu numai că va răspunde nevoilor crescânde ale pieței interne, dar va contribui și la eforturile semnificative de reconstrucție a Ucrainei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4597 Articole
Author

5 Comentarii

  1. asta vinde blana ursului din padure….pai sa terminat rezbelu ?cine a castigat ?….

  2. Dacă-i investiție strategică, n-am nici cea mai mică îndoială că portul Constanța va ajunge încet, dar sigur, port austriac la Mărea Neagră.

  3. Pute a ceva complicitate ro-strainezia, in care, romanii sunt scosi la inaintare pentru fapte si actiuni, umbritii din spate, deposedeaza tot din Romania.

  4. Boycottați tot ce merge către Ukraina, statul nazist șovin ce oprimă vorbitorii de limbă romînă, biserica lor, și școlile lor, și-i trimite preferențial pe frontul cu armata rusă, pentru a salva viețile ukrainenilor de sușă!
    „Compania de stat Oil Terminal, aflată sub autoritatea tutelară a Ministerului Energiei”, adeca Ministerul Hoților (oare unde-i Verghilică Popăscu, olteanu’ ăla hoț care trebuia trimis dupe gratii?), încă nu a aflat că industria petrokimikă a Rromînikăi este în declin? Dacă-i în declin, înseamnă că bitumul va fi produs în zona Golfului, nu pă Valea Prahovo! …iar asta înseamnă că NU E NECESAR UN TERMINAL NOU pentru așa ceva!
    Au făcut dîn bani publici – fără să întrebe pă cineva! – șî 10 stadioane dă fuțibol NOI-NOUȚE, ce se „umplu” pînă la 10% dîn kapațitate! BANI ARUNCAȚI! …așea cum va fi și cu terminalu’ ăsta……[Rumburak]

  5. Nu le-am facut Krivoirogul pe moka, 3 miliarde de dolari batut joc de romani, acum le construim si ce a distrus pinguinul tot pe moka.Vom lua de la astia numai tepe.Romania e distractia si bataia de joc a Ucrainei ptr ca asa ne dicteaza slugile care ne guverneaza. Canalul Bistroe,umilinta romanilor din Bucovina,etc., fala mizeriilor care ne conduc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.