Elevii și părinții strigă: „Segregare şcolară”

Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor au solicitat, miercuri, eliminarea examenului de admitere la liceu, organizat ulterior Evaluării Naţionale, din proiectul de lege privind învăţământul preuniversitar, explicând ce probleme ar genera.

„Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor solicită eliminarea examenului de admitere la liceu, organizat ulterior examenului de Evaluare Naţională, din proiectul de lege a învăţământului preuniversitar. (…) Totodată, Ministerul Educaţiei trebuie să aibă în vedere şi caracterul obligatoriu al învăţământului liceal din România, motiv pentru care procesul de admitere ar trebui să fie unul unitar (repartizare computerizată), bazat pe standarde clare de evaluare, care să se desfăşoare într-un mod non-competitiv. Admiterea la liceu, în forma în care este prevăzută în proiectul de lege, va aduce după sine o multitudine de probleme, precum diferenţe între elevi, segregare şcolară şi o probabilitate crescută de repartizare inechitabilă în învăţământul liceal”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Naţional al Elevilor.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat, luni, proiectele de lege ale Educaţiei. Astfel, liceele care doresc examen pot să organizeze concurs de admitere pentru maxim 60% din numărul de locuri.

„Micşorarea procentului numărului locurilor ocupate prin concurs cu siguranţă că nu rezolvă problemele pe care acest tip de admitere le aduce: încurajarea meditaţiilor private, inechitate, limitarea accesului în învăţământul liceal şi nivel de stres ridicat pentru elevi de doar 13-14 ani. Proiectul de lege prezentat luni se află în fază finală, însă se poate observa că punctele de vedere referitoare la acest subiect ale celor două structuri reprezentative, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor, nu au fost luate în considerare de către Ministerul Educaţiei”, afirmă sursa citată.

Potrivit aceleiaşi surse, aspectele care reprezintă „un real interes” sunt consilierea profesională constantă oferită elevilor de gimnaziu, în vederea asigurării alegerii adecvate a specializării pentru liceu.

„Admiterea la liceu încă ne lasă cu semne de întrebare cu privire la aplicabilitatea şi consecinţele reale ale sale, mai ales în contextul unei reforme în sistemul de educaţie, ce ar trebui să fie bazată pe principii, valori, evaluare standardizată, standarde clare de evaluare, incluziune şi desegregare şcolară”, se arată în comunicat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Ioana Radu 8531 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Acum toti prostii au facultate.
    Si ocupa functii de unde distrug tara. Statul poate ajuta cu burse elevii de liceu si studentii si transport . Statul poate ajuta cu scoli noi unde scolile sunt vechi si cad la cutremur.Scoala a intrat pe mana mafiilor manualelor , a firmelor de constructii .Scoateti politica afara . Hotzilor…Uoooo Johanus.

  2. Susțin „apelul” Consiliului Naţional al … Loazelor și al Federației Naţionale a Părinţilor1,2,3,4 … pentru eliminarea examenului de admitere in liceu !
    Ba, chiar vreau sa se elimine absolut toate examenele, să nu se mai acorde note sau calificative, pentru a nu se crea diferența între elevi.
    Toți sa obțină diplome de absolvire și dreptul de înscriere la universități, fără segregare.

  3. Scopul politicienilor din lume este să aibă supuși proști: nu istorie, nu spiritualitate, nu cultură generală.

  4. Cerem eliminarea tuturor examenelor de pe teritoriul Romanie,fie el examen scolar, la universitate sau examen pentru job !
    Doar vocea,talentul si mersul pe jos sa conteze
    Vive la déclaration des droits de l’Homme et du citoyen de 1789! Vive la revolution!

  5. Examenul de admitere la liceu chiar ar face diferenta intre elevii care intradevar invata si cei cu notele umflate artificial sa dea bine in statistici sau pe ochi frumosi loazelor de bani gata.

  6. Examenele de admitere în liceu de dinainte de Revoluție au asigurat un cadru eficient de selectare al elevilor pentru că era extrem de greu să fie trucate, procedura aflându-se sub supravegherea Miliției, dar și a Securității. Acum, în țara trucării tuturor examenelor și diplomelor de orice fel, a majorității doctoratelor plagiate, neisprăvita inginereasă liberală Ligia Deca, plasată de Iohannis ministru al Needucației noastre vrea examene de admitere. Evident trucate în special pentru loazele și lăturile needucate de beizadele de politicieni, miliardari și interlopi, pentru că dacă ăștia nu pot învăța ceva în școală măcar să acceadă la un liceu bun printr-un examen furat cu largul concurs al ministerului mafiot pe care-l conduce.

  7. Păi există deja un examen de admitere la liceu. Doar că acesta se numeşte „Evaluare naţională”, cu subiecte unice pe ţară, la matematică şi limba romȃnă. Tot la matematică şi romȃnă am dat şi eu admiterea la liceu acu` 45 de ani iar copiii mei au trecut prin aceleaşi probe ȋn „noua epocă”. Aş zice că modul de repartizare actual e mai convenabil (poate şi mai echitabil) şi ca să argumentez voi da un exemplu: dacă la o bancă sunt deschise patru ghişee iar ȋn asteptare sunt 50 de clienţi, aşteptarea(coada) se poate organiza ȋn două moduri: fie se aşează fiecare la ce ghişeu doreşte formȃndu-se astfel 4 cozi relativ egale (cu riscul ca unul venit la ora 15.oo, asezat la ghiseul 1, să nu-şi rezolve problema pȃnă la ora ȋnchiderii in timp ce altul venit la ora 16.oo, alegȃnd ghişeul 3, să rezolve ȋn timpul programului); fie se formează o singură coadă (bon de ordine emis in ordinea sosirii), clienţ preluaţ pe rȃnd imediat ce se eliberează un ghişeu (asa ȋncȃt cel venit la 15.oo , sigur va ajunge la ghişeu ȋnaintea celui ȋntȃrziat)… Ultima variantă este cea comparabilă cu sistemul actual de departajare a elevilor – evaluarea naţională. Mie unul mi se pare mai in regulă. Un examen in plus ȋn atari condiţii este de neacceptat pentru mine (sigur că motivaţii s-or găsi pe la unele licee elitiste dar nu cred că este ȋn regulă)… In alta ordine de idei, urmarind mersul scolii azi, am sentimentul că se urmăreşte ca generaţiile ce vin să fie cȃt mai fragile intelectual şi cȃt mai uşor de manevrat.

  8. @ Sans-culottes 11:50
    Au gresit, in mod sexist, atunci la 1789. Bineinteles ca ar trebui sa sune, conform vremurilor: Les droits de l’homme ET DE SA FEMME”…

  9. Proiectul acesta de lege este absolut revolutionar, as indrazni sa spun ca schimba paradigma selectiei si ofera posibilitati pe care doar o minte evoluata le putea concepe.De exemplu vor fi colegi intr-un liceu doi elevi care au ajuns acolo prin examene diferite, unul prin evaluarea nationala, iar celalalt prin examenul liceului.Este o dovada cat de bine este gandit de expertii in educatie si ofera un adevarat exemplu de urmat ,deschide calea ,in premiera pe plan mondial, examenelor diferite pentru, in esenta, aceleasi locuri!

  10. Ecuatia naibii, Segregare sau Egalitarism! Prostii transforma imediat o situatie din asta in lupta de clasa, …………..indiferent cate clase au ei !

  11. „Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor au solicitat, miercuri, eliminarea examenului de admitere la liceu”
    Mamitsa si mamitsica isi dau seama ca Dl Goe nu poate fi scos din starea lui.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.