Când se supără olteanul pe „PNRR”!

Oltenia riscă să rămână izolată de Europa din cauza lipsei de viziune pe care o au cei care au elaborat Planul Național de Redresare și Reziliență, acuză președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.

Conform PSD, investițiile cuprinse pentru cele cinci județe ale regiunii Oltenia sunt infime, comparativ cu „planurile mărețe pe care alte regiuni au reușit să le treacă pe lista care va fi înaintată de Guvern la Bruxelles”.

„Drumul expres Craiova-Lugoj nu există pe această listă! Mai mult decât atât, această legătură rutieră nu a fost prinsă nici la elaborarea proiectelor finanțate prin Programul Operațional de Transport. În acest fel, bugetarea studiului de fezabilitate pentru drumul Craiova-Lugoj va rămâne la stadiul de simplu document, fără nicio finalitate. Acesta este motivul pentru care, în calitate de președinte al Consiliului Județean Dolj, alături de președinții consiliilor județene din Vâlcea, Olt, Gorj și Mehedinți, fac un apel către factorii de decizie să prindă elaborarea proiectului tehnic și execuția drumului expres Craiova-Lugoj în proiectul Planului Național de Redresare și Reziliență sau cel al Programului Operațional de Transport”, arată, într-o postare pe Facebook, președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.

Acesta adaugă că a scris o scrisoare semnată de toți președinții consiliilor județene din Oltenia, pe care a înaintat-o către Camera Deputaților, Guvern, Ministerul Transportului și Infrastructurii și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Semnatarii avertizează despre consecințele extrem de grave pe care le va avea excluderea unei întregi regiuni de la șansa finanțării și a creșterii durabile.

„Dezvoltarea economică și socială a celor cinci județene va avea de suferit dacă sud-vestul României nu o să fie legat de vestul țării și de întreaga Europă, prin infrastructură de transport. Acest avertisment ar putea deveni realitate în mai puțin de un an, termenul până la care traseul autostrăzii Budapesta-Belgrad-Sofia va fi finalizat. Mai mult, artera rutieră care leagă Timișoara de vama Moravița a fost prinsă în proiectul Programului Operațional de Transport. Odată cu finalizarea acestor două tronsoane de drum, podul Calafat-Vidin nu va mai reprezenta o alternativă pentru tranzitul dinspre Europa către țările aflate la sud de Dunăre și își va pierde importanța. Prin scrisoarea celor cinci președinți de consilii județene solicităm imperios prioritizarea drumului rapid Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș-Lugoj și finanțarea acestuia prin Programul Național de Redresare și Reziliență sau prin Programul Operațional de Transport”, își încheie mesajul Cosmin Vasile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

14 Comentarii

  1. Păi dacă avem șomeri, cerșetori, repetenți, neșcoliți #rezist la guvernare, ce pretenții să avem? Doar execută ce li se zice de afară, nu au nimic in căpătânile alea.

  2. Oltenia are 50% din forta de munca bugetari, restul sunt plecati in strainatate, care au mai ramas prin sate dintre olteni, vegeteaza pe ajutorul social!
    Cei mai buni olteni ramasi in Craiova ,sunt angajati la Ford!Cu cine,ma nene,sti ce zic

  3. PNRR este asociat cu O POMANA !!,la care se inghesuie toti flamanzii,toate putorile care nu-s instare sa manance sau sa faca ceva prin munca cinstita.
    Cum unii au trait toata viata din pomeni ,invarteli sau furt si de data asta considera ca datul din coate si din gura este varianta de castig nemeritat. Subiectul suporta comentarii : in primul rand asigurarile vanturate de presedinte la inceputul anului ca aceasta suma se va ridica la 80 miliarde !!,iata ca balonul de sapun prezidential s-a spart ,iar gogoasa a devenit un FOIETAJ banal o forma de imprumut pe termen lung !!.PNRR a devenit un secret al puterii cu picioare de lut care n-are nici un proiect in faza de maturitate -de finantare ,toate povestile n-au studii de solutie ,n-au studii de fezabilitate ,n-au proiecte de executie !!, majoritatea povestilor din PNRR se inscriu la notiunea de GARGARA !!.Cand ai la guvernare TURME DE HAHALERE,CIREZI DIN CLIENTELA POLITICA ,CIURDE DE CAPRE AI TUPEUL SA CONCUREZI LA CURSELE CU OBSTACOLE ??.
    VOI ASTIA CARE AZI VA RARAITI PE CIOLAN VRETI SA TOCATI MILIARDE DE EURO ?,IAR CAND INCEPE SCADENTA 2026-2050 VOR PLATI COPII SI NEPOTII COPIILOR NOSTRI HOTIILE VOASTRE.MAI IRESPONSABILILOR ASTIA NU-S BANI NERAMBURSABILI !!,ASTA-I IMPRUMUT !,DIN BANII ASTIA TREBUIE SA REFACEM ECONOMIA DISTRUSA SI SA LE ASIGURAM LOCURI DE MUNCA CELOR CARE VIN DUPA NOI ,TREBUIE O ECONOMIE SANATOASA CARE SA SUPORTE SOCURILE VIITOARE.ROMANIA NU-I OLTENIA !,ROMANIA ARE O MOLDOVA ,O DOBROGE ,O MUNTENIE ,UN ARDEAL ,UN BANAT !,UITATI-VA PE HARTA CAT E TARA ?,AICI NU-I DUPA POFTE ! „LA PLACINTE INAINTE ,LA NEVOI INAPOI „.

  4. Mai bine pentru Oltenia. Initiatii stiu de ce!

  5. Cel mai usor si rapid cand le arde buzunarul ( vorbesc de hotii de la stat) se fac bani din plantat borduri , panselute siiiii…. studii de fezabilitate. In Ardeal fac autostrazi iar in Muntenia si Oltenia drumuri express sau rapide sau deloc. La moldoveni fac poteci , pentru pelerini sa mearga in genunchi la manastiri . In delta fac hoteluri si pontoane pentru jmecherii ieuropei . Incep peste tot si nu termina deloc. Un cap de autostrada la Sibiu- Boita, altul la Brasov – Cristian, o semicentura la Bacau, un pod peste Dambovita care da in serele lui Becali , o pasarela in regie care se termina in lacul Ciurel si mai are pana la A1 vreo 8 KM , daca dau blocurile construit la o parte , drum cu fezabilitate expirata. La Braila japonezii trag cablurile iar podul va fi frumos , vor trece peste el tractoarele la arat,din camp peste pod in celalalt camp. O bucata de 11 KM din A1 taie elanul tiristilor in zona Deva si coboara de pe A1 merg pe poteca 11 Km si urca iar pe A1. Clujul e impresurat de autostrazi si se sufoca in PIB -ul ala mare de catun ardelenesc.Centura de sud Bucuresti e inceputa de 5 ani si nu-i gata niciun sfert dar s-au apucat de A zero.Pe b-dul Pallady am trecut odata si am vazut ca scot bordurile pe care le-am vazut acum 4 anu rosii , le dadeau cu vopsea si vad ca pun unele gălbui .Daca mai trec peste 4 ani prin Bucuresti voi vedea ca le scot si pun altele căprui. . In Brasov au facut marcaje cu material antiderapant pentru treceri de pietoni si apoi au turnat strat de asfalt nou. Doamne fereste!!!Traiasca fabricile de marmura ale lui v, apa imbuteliata a lui C , ca-s bune , fara franciza dar din Romania bogat saraca.

  6. Important este să fie realizată lgătura pe autostradă a orașului Cluj și a orașului Târgu Mureș cu Ungaria nu numai pe varianta Sebș-Arad ci și prin Oradea deci pe două căi. Și sigur se va face Târgu Mureș Moldova partea pànă în Secuime. După care urmează șosea de mare viteză Satu Mare Oradea prin Carei. Orașele Croiva, Pitești, Curtea de Argeș, Ploiești, Târgoviște, București Galați, Bacau, Iași Suceava pot să mai aștepte,

  7. Pai bai baieti daca ati fi unguri ati cere autonomie si poate independenta. Termocentrale cu resurse de carbune pt vo 200-300ani sunt (Rovinari, Turceni, Isalnita, Craova, Hidrocentrale sunt (cele mai mari din Romania, Portile de Fier I si II) …agricultura ar fi…deci? sa cereti voi bani la Guwerner Prostanis/Katzu/Orban e doar o chestiune de spirit…

  8. Sudul de la Constata pana la Severin produce aproape 70% din banii tarii. Mai toti kilometrii ai autostrazilor ungurilor din Ardeal s-au facut exclusiv cu o parte din acesti bani. Sudul putea avea de mult o retea de top de autostrazi si cale ferata in acesti 30 de ani daca banii lor erau folositi la infrastructura lor. Este o rusine ca Orban le-a retrogradat autostrada Pitesti -Craiova la nivel de drum expres si oltenii dar si bucurestenii n-au zis nimic.

  9. tupeu/ prostie specifica PSD. adica ai toata puterea vreme de 7 ani , timp in care nu au facut absolut nimic pentru infrastructura Romaniei (sau a Olteniei) . In schimb au furat la greu cu studii de fezabilitate inutile sau expirate.
    asta a ramas de la guvernele PSD . O harta a Romaniei mazgalita cu tot felul de linii „autostrazi” si niste neica nimeni care si-au facut suma. (Sova, Cuc ..)
    aa. si sa nu uitam marea (si inutila) realizare a pesedistei de Bucuresti , Firea : pasajul Ciurel , care pleaca de undeva si duce nicaieri

  10. Puterea este la securisti, fraiere! Toti actualii sunt contaranii lui Astalosh. Poate pricepi cum este cu autostrazile facute doar in Ardeal.

  11. hai, canta la alta masa
    autostrazile Bucuresti – Constanta si Bucuresti – Ploiesti sunt in Ardeal , lautarule ?
    cand iti pui in fotoliul de ministrul transporturilor pe toti hotii si prostii cu pile la partid mai cauti scuze, pesedacule ?

  12. Esti in totala eroare. Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta in proportie de 75% (plus marele pod peste Dunare de la Cernavoda) au fost facute pe timpul lui Ceausescu. Dupa Ceausescu nu s-a mai facut nimic in sud, doar drumuri ungurilor ardelenesti. Pe banii miticilor, bineinteles.

  13. bati campii .. pana in 2004 Bucuresti Constanta sau A2 a constat numai din tronsonul Cernavoda-Fetesti (17 km din 220) . Primul tronsonpost 1990 a fost dat in functiune in 2004 (Bucuresti – Fundulea – Lehliu)
    iar Bucuresti – Ploiesti (nu Pitesti) e construita dupa 2010.
    asa se intampla cand citesti pe diagonala si mai ai de trollat si alte siteuri

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.