Pasionații de mașini electrice se întâlnesc la Castelul Bran

Mașinile viitorului: prima întâlnire națională a pasionaților de mașini electrice va avea loc în acest weekend la Castelul Bran.

Reducerea semnificativă a poluării, costurile mici de încărcare și întreținere, silențiozitatea și fiabilitatea sunt doar câteva dintre motivele pentru care din ce în ce mai mulți șoferi optează pentru electromobilitate în toată lumea, numărul acestora fiind în creștere și în România.

În perioada 10-12 mai la Complexul Cheile Grădiștei din Moieciu va avea loc prima întâlnire națională a posesorilor și pasionaților de mașini electrice din România. Zeci de mașini electrice venite din toată țara vor lua parte la o paradă unică în România în drum spre Castelul Bran, organizatorii estimând că va fi cea mai mare reuniune de acest fel din Europa de Est. Iar peisajul de basm având în prim plan vârful tehnologiei automobilistice este un motiv în plus de participare pentru turiști și pentru cei interesați să afle cât mai multe despre mașinile viitorului.

Proprietarii mașinilor electrice vor sta la dispoziție pentru întrebări în zonele de încărcare a mașinilor, la conferința de presă, cât și în parcarea Castelului Bran, într-un decor de excepție care va pune în valoare trecutul și viitorul.

 Evenimentul se desfășoară la inițiativa privată a posesorilor de mașini electrice din România, nefiind organizat de un club sau de altă societate și neavând parte de nicio sponsorizare. Întrunirea are ca scop socializarea și promovarea mobilității electrice, dar și găsirea modalităților de a îmbunătăți și încuraja tranziția spre electromobilitate în România.

Programul evenimentelor

10 mai – Sosirea posesorilor de mașini electrice la Complex Cheile Grădiștei

11 mai, orele 10:00 – 12:00 – Conferință de presă la Complex Cheile Grădiștei; Subiectele abordate vor fi legate de mobilitatea electrică în general și de dificultățile legislative, financiare și logistice întâmpinate de către persoanele fizice și juridice care își doresc achiziția unui vehicul electric.

Tot aici, vizitatorii pot vedea cel mai mare număr de mașini electrice care se încarcă simultan, devenind cel mai mare punct de încărcare pentru vehicule electrice din România. Zona este ușor de găsit de la intrarea în complex, prin indicatoarele temporare.

Ora 12:00 – plecarea caravanei spre Castelul Bran cuprinzând peste 40 de vehicule electrice; pe drum vor fi făcute demonstrații pentru verificarea calității aerului precum și dovedirea zgomotului extrem de redus produs de motoare, în comparatie cu masinile care folosesc combustibili fosili. În funcție de condițiile meteo, imagini unice cu peisaje pitorești vor putea fi surprinse alături de cele mai noi tehnologii auto electrice. Pentru mai multe amănunte, traseul poate fi vizualizat aici: 

 Ora 13:00 – sosirea în parcarea Castelului Bran unde mașinile vor putea fi văzute și „de aproape”, într-un decor istoric care va marca un moment aparte în istoria automobilismului românesc. Aici, cei doritori vor avea ocazia chiar și să se plimbe cu noile mașini în calitate de pasageri, în funcție de diponibilitatea fiecărui proprietar.

 

12 mai, ora 13:00 – la încheierea întâlnirii, unii dintre posesorii de mașini electrice se vor deplasa cu acestea spre Salonul Auto Brașov, în sprijinul electromobilității.

 

Mai multe amănunte sunt disponibile pe pagina evenimentului de pe Facebook: EV Fan Meetup (Intalnire Nationala) 

Intrarea va fi liberă.

Mașinile electrice (sau EV-urile) capătă din ce în ce mai mulți adepți și în România, iar marii producători auto au deja în plan dezvoltarea mașinilor electrice, în timp ce oficialitățile din Marea Britanie au anunțat că până în 2040 vor elibera șoselele de mașinile care consumă diesel sau benzină. În prezent, numărul estimat al mașinilor electrice înregistrate în România este de aproximativ 2000 de unități, cuprinzând atât mașinile personale, cât și flotele comerciale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. Prilej de hipstereala. Astia nu vad decat la un metru in fata ochilor. Pai in spatele masinilor electrice sta o infrastructura mai poluanta decat cea a masinilor clasice. Dar ca sa pricepi chestia asta trebuie sa dai si pe la scoala si sa mai gandesti si logic.

    • Hai sa gandim logic si sa vedem cat de falsa este afirmatia ta, nu?
      1. Daca te referi la productia de masini si acumulatori si cat de poluanta este, hai sa comparam cu masini termice. La masina termica ai mult mai multe piese pentru a caror productie se genereaza mult mai multa poluare. Probabil vorbesti de acumulatori? Se recicleaza peste 90% din ei.
      Sper ca nu ai uitat si de poluarea generata de industria petrolului. Nu ma refer doar la ce iese pe teava de esapament, ci de toata poluarea produsa de:
      – Prospectarea pentru petrol.
      – Forare
      – Exploatare Petrol
      – Transort Petrol
      – Rafinare Petrol
      – Transport combustibili rafinati…
      Acum, te rog sa adaugi la toate aceste industii si poluarea generata de producerea utilajelor extrem de complexe pentru fiecare etapa de mai sus.

      2. Productia energetica. iti recomand pagina de internet http://www.transelectrica.ro . Vei vedea cum aproape JUMATATE din prodcutia nationala de energiei electrica este din surse regenerabile.
      Ce masina cu benzina sau motorina se poate lauda ca foloseste 50% combustibil regenerabil?

    • Ai vreo sursa credibila cu infrastructura aia ”mai poluanta” sau ai gasit un motiv sa nu taci? :))

  2. @cib
    Cum se compara spatele masinilor electrice cu spatele masinilor „clasice” ?

  3. O masina electrica nu produce noxe pe toata perioada de exploatare. Din pacate cand vorbim de Mediul Inconjurator uitam de noi si de copiii nostri, care respiram zilnic in oras, gazele si particulele fine emise de motoarele termice. Imi pare rau ca inca mai exista oameni care inca nu vad diferenta dintre aceste 2 tipuri de motorizari. Cred ca ar fi un experiment interesant, o plimbare pe jos prin orice mare oras de pe la noi, la o ora de varf.

  4. @hipsteri
    Masina electrica in sine nu polueaza. Bateriile care sunt mai multe decat la una conventionala produc poluare si la executie si la reciclare. Energia potentiala din rezervoare trebuie inlocuita cu energie electrica echivalenta. Deci, infrastructura supradimensionata (plastic, cupru, etc suplimentare). De asemenea, energia din regenenerabil nu va mai fi suficienta la nr mare de masini electrice (care vor inlocui toate celelalte masini) si va fi produsa tot conventional. Balanta energetica va fi aproximativ aceeasi + diferenta de energie potentiala inlocuita de electric cu ceea ce se afla acum in rezervoarele masinilor normale. Timpul de incarcare si autonomia iar sunt mari handicapuri. Costul la priza. Acum e mai nimic dar ca peste tot in lumea asta, cand piata (cererea) creste, totul se scumpeste. Remember GPL? Nu mai vorbesc de placerea condusului unui motor care maraie spre deosebire de o scula plata, fara personalitate, ca un fel de telefon. Cautati pe net sa vedeti ce au spus niste ingineri din Germania pe tema asta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.