Primul contract pentru electrificarea feroviară din NV țării

CFR Infrastructură a semnat joi primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României! Contractul pentru Lotul 3 (Poieni-Aleșd, 52,74 km) al magistralei de Cale Ferată Cluj-Episcopia Bihor are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni- execuție).
În cadrul contractului urmează să fie executate:
– modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,
-modernizarea unui număr de 7 halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan)
-modernizare și construcție a 6 puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd)
– modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m)
– construcția a 2 pasaje denivelate noi
– montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată
– lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu
-lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km.

Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră ( 166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Da o magistrala de cale ferată Cluj Iași nu se poate moderniza ?

  2. Totul spre Ungaria. Două autostrăzi, Cluj-Napoca și Tărgu Mureș și prin Sebeș-Arad și pe neterminatul spre Oradea! Acum și cale ferată de mare viteză. Când s-au electrificat căle ferate din România, fiindcă Ungaria le avea electrificate, ruta Arad-Oradea Satu Mare și Cluj Napoca-Oradea au rămas strategic pe motorină. Acum domnul Grindeanu nu mai are neliniști. Vrea linie electrificată Ungaria Cluj, vrea autostradă Timișoara-Serbia, deșii nu e trafic. Legătura București cu Vestul pe Topolog și Valea Oltului, ca să nu mai urce trenul 1000 de metri la Predeal, a rămas părăsită când era gata în 1990 80%, cu niște viaducte până la cer. Indiferent de cine este ministrul Transporturilor inconștiența și prostia se perpetuează UDMR plusează. Regățenii mai așteaptă mult și bine să fie legați de Europa pe autostradă și tren de mare viteză. Despre Bacău, Iași, Suceava la muzică populară. Podul spre Giurgiu l-au dres, sau tot la Sfântul Așteaptă?

  3. Toata infrastructura se face in transilvania, restul tarii nu conteaza decat sa vina cu banii. ioanis coldea helvig covesi si toti ceilalti doar de acolo vin. Se pregateste scindarea.

  4. Inca odata se demonstreaza ca exista doua Romanii. Una in interiorul arcului carpatic, care atrage grosul investiilor straine si o alta la sud si est de Carpati unde investitiile sunt 0.Si cand spun investii nu ma refer doar la investitorii privati a caror lipsa s-ar putea justifica prin lipsa infrastructurii ci si al celor public a caror absenta este greu de justificat. Ce ma mira este ca nimeni din sudul Romaniei nu protesteaza pentru discriminarea flagranta a regiunii asteia in ultimii 10-15 ani.

  5. Azi mi-am iesit din pepeni. Din iasi e un tren care candva trecea prin tecuci si ajungea la marasesti. Culmea, trenul nu mai trece prin vaslui, barlad, tecuvi si apoi stationare in marasesti, acum trece prin pascani dar pe tabelulele uriase de pe peretii garii iasi nu e nicio specificatie cu acest traseu al acestui tren si am platit la I.R. 40 lei pe bilet in loc de 20 la regio! Niste escroci care produc falsuri la vedere sa umileasca cetateanul! E incredibil ce fac escrocii astia de la regionala cfr calatori! Am trimis o plangere pe mail la cfr sa vad ce pastele mamii lor fac! Scuze cititorilor pentru limbaj.

  6. Inca nu te-ai convins ca Ciolacu si trupetii sai primesc ordinele de la securistii facuti mari de Asthalosh? La fel au procedat si Nastase si Ponta si Dragnea. Iar cand Nastase si Dragnea au inceput sa se lase greu a venit Binomul (vorba gagesteanului ce are retineri sa spuna ‘securitate’) si i-a saltat desi cei doi sabotasera pana atunci la ordin restul Romaniei. Ponta a fost eliminat cand n-a mai fost util. Intre noi fie vorba nici n-a avut creier prea mult.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.